12 Ogos 2010

Majlis Bersama MB & Renungan Bersama.



Salam Ramadhan ,salam perjuangan
kepada semua pengujung bloG yang berada di Perantauan dijemput ke Majlis Berbuka Puasa bersama YAB DS Ust. Azizan Abd Razak (MB Kedah).

dan mengucapkan....

Ahlan Wasahlan ya marhaban .asallah anyaktikum khaira bibarakati ramadhan

satu lagi peperangan yang besar sedang kita hadapi .peperangan menghadapi musuh yang paling licik dan tersembunyi .peperangan hawa nafsu yang tak kenal lelah mengajak manusia kelembah kehinaan dan kekufuran .tetapi bagi mereka yang benar-benar mujahadah saja akan berjaya memberkas hawa nafsu yang licik dengan stategi yang ditunjukan oleh alquran dan alsunnah akhirnya meraka akan dinobat sebagai takwa ,abid dan lain-lain darjat ketinggian disisi Allah .

dalam peperangan silmiah ( demokrasi ) setiap hari,setiap masa ,setiap waktu kita berada dalam kancah peperangan .sama ada sedar atau tidak .bagi seorang pejuang mereka terjebak dalam peperangan ini .mereka diserang dan mereka perlu membalas serangan .jika tidak munkin meraka rebah dan tak mampu lagi bangkit ,segala perancangan ,segala stategi akan musnah sama sekali .
jika seorang pejuang tidak menyedari mereka sedang berada dalam kancah peperangan dan terdedah kepada risiko perjuangan .bacalah surat khabar tidak kira apa juga namanya ,lihat kepada kaca television dan labih canggih lagi supaya dapat kita membezakan yang hak dan batil.

Marilah kita kembali ke jalan yang di redhoi...insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan